پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204908
اين مواد غذايي فشار خونتان را پايين مي آورد
تاریخ انتشار : 1395/02/18 08:19:17
نمایش : 1419
فشار خون بالا در بدن بسيار خطرناک و مرگبار است به همين دليل بايد با پيروي از برنامه غذايي مناسب از تشديد آن پيشگيري کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، فشار خون بالا از جمله بيماري‌هايي است که سالانه بسياري از زنان و مردان را به کام مرگ مي‌کشاند. اين بيماري زماني اتفاق ميفتد که جريان خون در رگ‌ها با فشار بيشتري عبور کند. معمولاً به افرادي که از فشار خون بالا رنج مي‌برند داروهاي مسدودکننده سلول‌هاي بتا، مبدل آنژيوتانسين و ادرارآور تجويز مي‌شود که اثرهاي جانبي بسياري دارد.

طول عمر افرادي که مبتلا به بيماري فشار خون هستند 5 سال کمتر از افراد ديگر است. به همين دليل بهتر است از بروز اين بيماري پيشگيري کرد اما متاسفانه نشانه‌هاي مخفي اين بيماري خود را تا مدت‌ها نشان نمي‌دهند.

به طور کلي تشديد اين بيماري در بدن خود را با سردرد، درد سينه، تغيير ديد، خستگي، خونريزي از بيني، صدا در گوش و سرگيجه نشان مي‌دهد.

مي‌توان با پيروي از برنامه غذايي سالم و سبک زندگي مناسب اين بيماري را درمان يا مهار کرد به همين علت توصيه مي‌شود که با مصرف اين مواد غذايي از ابتلا به اين بيماري مهلک پيشگيري کنيد:

غذاهاي سرشار از فيبر مانند سبزيجات، دانه‌ها و انواع ميوه

مصرف منظم چاي به خصوص چاي سبز

مواد غذايي غني از امگا 3 مانند ماهي سالمون و دانه چيا

مواد غذايي غني از پتاسيم مانند موز، آواکادو، ملون و نارگيل

شکلات سياه

سرکه سيب

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html